Zajęcia prowadzone w ramach projektu opierają się na czterech filarach i przyjmowane są za niezmienne:
1. Dzieci codziennie, niezależnie od pory roku i pogody, mają możliwość spędzania czasu
na świeżym powietrzu.
2. Dzieciom przysługuje prawo do nienormowanego czasu swobodnej zabawy.
3. Dzieciom proponowane są różnorodne zajęcia edukacyjno-wychowawcze, dopasowane do ich aktualnych zainteresowań i potrzeb; udział w zajęciach jest dobrowolny.
4. Dzieci i członkowie kadry tworzą społeczność równych praw i wzajemnego szacunku, co oznacza, że dzieci mają wpływ na decyzje dotyczące codzienności projektu. Decyzje te zapadają m.in. w trakcie kręgów. Dzieci, tak samo jak dorośli, mogą wnosić swoje pomysły na spędzenie dnia, mogą też wspólnie z członkiem kadry ustalać tematy podejmowanych w przyszłości projektów oraz przewidywanych zajęć, mogą też ustalać lub zmieniać panujące zasady (z wyjątkiem zasad bezpieczeństwa, które ustala kadra)