Trójmiejski Leśny Ogród Wolnych Dzieci

O projekcie

W naszym leśnym przedszkolu wierzymy, że dzieci należy traktować jako pełnoprawnych, autonomicznych rozwijających się ludzi. Ludzi, z którymi nawiązujemy autentyczne, piękne relacje pełne szacunku i czułości. W leśnej edukacji ważne jest zaufanie do naturalnego rytmu rozwoju dziecka („Kiedy dziecko powinno już chodzić i mówić? Wtedy, kiedy chodzi i mówi. Kiedy powinny wyrzynać się ząbki? Akurat wtedy, kiedy się wyrzynają. I ciemiączko wtedy powinno zarosnąć, kiedy właśnie zarasta. I niemowlę tyle godzin spać powinno, ile mu potrzeba, aby było wyspane.” – J. Korczak). Chcemy dać dzieciom przestrzeń na budowanie znajomości, rozwijanie wyobraźni i kreatywności. Wierzymy, że optymalnym sposobem na stworzenie takiej rozwojowej przestrzeni jest zapewnienie odpowiedzialnej wolności. Na co dzień, w ramach projektu, kadra towarzyszy dzieciom w rozwoju, nauce, zabawie i odpoczynku.

Blog

Tydzień survivalu

Tydzień, podczas którego uczyliśmy się jak rozpalić ognisko na różne sposoby i co jest najlepszą naturalną rozpałką (a także jak ją znaleźć i przygotować), dzieci

Tydzień tropów

Był to tydzień tematyczny, podczas którego przyglądaliśmy się temu, jakie ślady w przyrodzie zostawiają zwierzęta i nie tylko. Odnaleźliśmy wokół nas, pod nami i nad

Tydzień roślin

Ten tydzień tematyczny miał na celu przybliżenie świata roślin naszym przedszkolakom. Chciałyśmy zapoznać dzieci z roślinami za pomocą zabaw, warsztatów, zajęć, wspólnego tworzenia zielnika, wianków

ZASADY

Zasady nie są po to by je łamać. Po co są zasady? Zasady są po to by nam służyć. Czemu służą zasady? Czasem służą za

ZAJĘCIA

Zajęcia prowadzone w ramach projektu opierają się na czterech filarach i przyjmowane są za niezmienne: 1. Dzieci codziennie, niezależnie od pory roku i pogody, mają